Återbetalnings- och returpolicy

§1 Allmänt

Son Jewellery AB, med organisationsnummer 559221-8969, som marknadsför sig under namnet GoldRingsly, i följande text kallad GoldRingsly, ingår endast avtal med myndig (18 år) person. Är du minderårig krävs målsmans tillstånd.
Avtal ingås när du väljer att skicka beställning i kassan. Samtidigt som du gör detta så sparas de uppgifter om dig som krävs för att vi skall kunna kontakta dig samt leverera din vara. Dessa uppgifter skyddas från extern åtkomst så länge vi inte frågar dig uttryckligen. Vi följer GDPR-lagstiftningen och du kan när som helst begära ut eventuella uppgifter vi har lagrade om dig. Ni finner fullständig information om vår hantering av personuppgifter under §10 Personuppgifter.

Vi förbehåller oss rätten att vid felaktigheter, till exempel pris- eller tryckfel att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart avboka din order utan kostnad. Vi förbehåller oss även rätten att inte genomföra en beställning om varan är slut i lager eller vid tekniska problem.

Om du vill korrigera din beställning efter order kan vi endast göra detta innan din beställning har börjat tillverkas vilket vanligtvis är samma dag som beställningen är lagd. I annat fall görs korrigeringar mot den kostnad som uppstår av korrigeringen.

Alla varor förblir GoldRingslys egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.

GoldRingsly förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

§2 Ångerrätt

Våra produkter tillverkas unikt för dig i din valda storlek, metall samt infattad med eventuell ädelsten(ar). Detta betyder att alla produkter är specialtillverkade och ej omfattas av distansköplagen för e-handel som vanligtvis är 14 dagar. I det fall varan är defekt erbjuder vi dock full retur eller bytesrätt inom 90 dagar från beställning. Detta förutsatt att varan är oanvänd samt i nyskick och returneras till oss tillsammans med eventuell originalförpackning.

Det yttre emballaget skall vara oskadat och samtliga delar skall finnas med i returen. Du får givetvis prova din vara för att se om den passar, men tänk på att vara försiktig och ha gärna i åtanke att produkter tillverkade i ädelmetaller lätt får repor. Vi kan inte ta emot smycken som på något sätt är skadade eller repiga i retur.

Byten
Alla byten är fria inom Sverige. Ett byte innebär att du väljer att köpa en ny vara. Är varan graverad utgår dock en återställandeavgift på 1 000kr.

Returer
Du kan returnera din vara till GoldRingsly inom 90 dagar från det att du beställt varan inom Sverige och få pengarna tillbaka om det är något fel på varan. En retur räknas som påbörjad när vi tagit emot paketet så tänk på att skicka det i god tid så att vi inte får den efter de 90 dagarna har passerat. Kontakta oss på info@goldringsly.se om du vill göra en retur.

Alla beställningar oavsett produkttyp över 100 000 kr är undantagna öppet köp.

Fri storleksjustering
Alla våra ringar omfattas av vår unika policy för storleksjustering. Inom ett år från beställning har ni rätt till en fri storleksjustering av er ring, enda kostnaden är frakten och vi skickar tillbaka ringen kostnadsfritt.

Reklamation
Om du reklamerar din vara på grund av en skada eller felproduktion kommer vi att göra en manuell bedömning och begära in smycket. Enligt konsumentköplagen har du alltid 3 års reklamationsrätt på alla varor, det gäller självklart alla våra ringar och övriga varor.

Första steget vid en reklamation är att försöka åtgärda felet. Om detta inte är möjligt och reklamationen blir godkänd kommer vi att ersätta dig med en ny produkt. Ringar är sköra smycken som bör bäras med stor aktsamhet och ses över regelbundet. Vi rekommenderar att ringar med diamanter bör ses över var sjätte månad för att säkerhetsställa att diamanterna sitter åt ordentligt.

Särskilt viktigt är det att vårda sina ringar om infattningen är i 18K guld då det är en av de mjukare metallerna. Tänk på att aldrig bära dina ringar vid tillfällen då extra slitage kan uppstå, som träning, trädgårdsarbete, diskning, när ni sover och dylikt.

Om vi inte har möjlighet att ersätta dig med en likadan vara har du rätt till att häva köpet och få pengarna återbetalda.

Återbetalning sker normalt inom 14 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Vi kan endast utföra återbetalning på samma sätt och till samma konto som användes vid köptillfället.

Kontaktuppgifter för ångerrätt och reklamation:
E-mail: info@goldringsly.se

Refunds

Once your return is received and inspected, we will send you an email to notify you that we have received your returned item. We will also notify you of the approval or rejection of your refund.

If you are approved, then your refund will be processed, and a credit will automatically be applied to your credit card or original method of payment, within a certain amount of days.


Late or missing refunds


If you haven’t received a refund yet, first check your bank account again.

Then contact your credit card company, it may take some time before your refund is officially posted.

Next contact your bank. There is often some processing time before a refund is posted.

If you’ve done all of this and you still have not received your refund yet, please contact us at {email address}.


Sale items


Only regular priced items may be refunded. Sale items cannot be refunded.

Exchanges

We only replace items if they are defective or damaged. If you need to exchange it for the same item, send us an email at {email address} and send your item to: {physical address}.

Gifts

If the item was marked as a gift when purchased and shipped directly to you, you’ll receive a gift credit for the value of your return. Once the returned item is received, a gift certificate will be mailed to you.

If the item wasn’t marked as a gift when purchased, or the gift giver had the order shipped to themselves to give to you later, we will send a refund to the gift giver and they will find out about your return.

Shipping returns

To return your product, you should mail your product to: